torsdag 8 september 2011

Svanesund 3 dagars

I helgen körde jag, Johan, Mikael och Ulf Svanesund 3 dagars... Fredagen började med prolog ca 2 minuter på full gas, det kändes måste jag erkänna. På lördagen började vi med GP loppet som Team Mumien tog ett rejält grepp om direkt, kul lopp där man måste vara på hugget hela tiden, annars hamnar man snabbt efter. Jag lyckades klämma mig in på en 3:e plats efter Lunkan som vann och Jocke som kom 2:a, båda från Tema Mumien. Stundtals under loppet var det nästan lite vackert hur dom höll i hop laget och körde målinriktat tillsammans för vinst.

Helgen bjöd på perfekt väder och inför eftermiddagens tempo var det nästan ingen vind och lagom svalt. Hemma hade vi lite diskussioner om vem som skulle köra, Rasmus ville gärna, man han förstod inte att man måste ställa upp på alla race...inte bara dom man kan ha en fräck mössa på sig. Eftersom att jag i all fall visste (efter att ha frågat några i teamet) vilket håll mössan skulle sitta på, så blev det jag som startade...


Tempoloppet gick över förväntan då cykeln mest har blivit stående den sista tiden pågrund av ett smärtande knä som gjorde sig påmint efter GP:t. Hela helgen har varit i fara att få ställas in, så att det höll över söndagens linjelopp är jag riktigt glad över. Linjet var stundtals knallhårt, speciellt i backen som man skall uppför 6 gånger. Men med god stöttning från övriga i laget vid ett par tillfällen då tungan hängde långt ner på bröstet, så lyckades jag bita mig kvar och tog en 2:a plats efter Jocke som dök upp som skjuten ur en kanon på upploppet. Totalt slutade jag på en 3:e plats efter att ha legat 5:a inför linjeloppet, Ulf slutade på en 7:e plats och Lunkan vann totalt före Magnus Dannemyr från CykelCity.

Detta var några av säsongens roligaste dagar. Tack alla andra som stångades på banorna och som verkligen bjöd upp till kamp. 
Som lök på laxen lyckades jag bli 2: i seniorcupen efter suveräna Lunkan i Tema Mumien.

Här är alla resultat under dom 3 dagarna i Svanesund.


Mvh Marcus Larsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar