måndag 8 augusti 2011

Ljuset i tunneln

Min senaste vecka har varit fantastisk på alla sätt förutom cyklande. Blev Stor cyklist dubbelt upp nu när nyckelbens brott nummer 2 har inträffat de senaste 28 åren.Då mitt förra nyckelbens brott inträffade ganska snart efter min premiär 1982 så hoppas jag inte den avslutas abrupt nu 29 år senare med en  kvartil fraktur.

 Det har kännts riktigt bra den senaste tiden då man fått en del sköna mil i benen.Långa rundor varvat med tuffa korta intervaller utomhus på trainer för att vara närvarande i hemmet.

Semestern var planerad för familjen så iväg till blekinge och öland dagen efter för en veckas sol o bad, men med
väskan full av  ibumetin och voltaren  har det varit uthärdligt men minnena är fantastiska.  Hemma  igen så väntar 
undersökning nr.2 på ortopeden för att eventuellt operera de 2 frakturerna på nyckelbenet.

Cykeln har lappats ihop och testades nu på trainer för att få gubben på lite bättre humör.Det är nu intensiv kontakt med försäkringsbolag och läkare för att kunna cykla den senare delen av säsongen. Till topping på den
glassen är det flytt på schemat i augusti.
Semester och nu sjukskrivning i all ära men tiden räcker knappt till trots att jag inte cyklar något....längtar till allt är fit for fight.
Nu ser jag framåt... ljuset i tunneln skymtar och snart sliter jag asfalt åt vägverket igen!
 Robban

3 kommentarer:

  1. Hej
    Du är nog snabbt på benen. Under tiden tränar vi för dig med,

    //Stefan

    SvaraRadera
  2. Tackar Stefan!
    Kan du köra några långa pass på tröskeln då det behövs just nu om Glasrike resan ska bli av för mig!.

    SvaraRadera
  3. Ulf Johanssom (Innolite) är duktig på att laga karrbån... Krya på dig.

    /Joachim

    SvaraRadera