söndag 26 juni 2011

SM 2011 på Sollerön

Det var en riktigt blöt och kall dag som Sollerön bjöd på under själva tävlingen, innan och efter var
det stundtals riktigt soligt. Tyvärr så sken inte solen riktigt i våran stuga efter racet så som vi hade hoppats på. Det blev ingen mästartitel för Michael eller Christofer, mer om detta får berörda skriva om.

För min egen del så blev det premiär i elitklassen, varför inte göra detta när det är SM. Det var en omtumlande resa, men det slutade med att jag överlevde och gick i mål så jag får vara hyfsat nöjd. Jag hade gärna viljat göra mer för att hjälpa till under själva loppet, men saker och ting går inte alltid som planerat. Innan loppet var jag så nervös att jag nästan skakade, och under loppet var jag så kall så att jag skakade:)... Man får heller inte glömma Gesunda backen som skulle bemästras 6ggr. På grunda av kylan så längtade man nästan till den ett par gånger för att få elda igång kroppen ordentligt, men den längtan la sig rätt fort när man såg sista knäppen närma sig. Min orutin gör ju att man alltid satt för långt ner i klungan, så några gånger var det ett ordentligt jagande efter backen för att ansluta till klungan igen. Att placera sig och hålla sin plats var inget som skedde med automatik, utan man var konstant tvungen att arbete för att ta sina placeringar. Jag vet inte exakt var min slutplacering blev då det står DNS i resultatlistan. Jag har mejlat och fått svar att målkameran kommer att granskas igen. Jag tror runt 49-50 med tanke på vilka jag hade runt omkring mig. Det är ju rätt ointressant i det stora hela, men för min egen del hade det varit kul med ett kvitto på att jag var där, startade och tog mig igenom.
Jag får också passa på att gratulera 19-årige Philip Lindau till segern.

Upphämtning för tidig avresa till Sollerön
Tony Widing som har gjort ett grymt
jobb med alla förberedelser


Följebilen är laddad med
cyklar, mat, dryck och hjul

Cyklarna börjar bli redo för start 


Laguppställningen för dagen
Mikael T, Christofer S, Michael S, Jag, Ulf B, Pär B, Robert L.


Mvh Marcus Larsson


PS. Tack för den extra hjälpen till SM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar