torsdag 19 maj 2011

Hisingen Runt 2011

Det blev en kall, blöt, lång, blåsig och mycket dyr Hisingen Runt i år. Efter ett par mil så la jag mig på höger sidan och kanade en liten bit, det var lite...nej... mycket klantigt av mig att tro att man kunde svänga med låsta bromsar i så hög fart. Resultatet blev lite skrapsår och ett brutet styre, men det gick att cykla vidare. Tur att jag inte drog med mig någon.

Stort tack till Lunkan, Stefan och Mattias från Mumien samt Robban och Johan från Teamet + någon som jag inte kan namnet på för att ni stannade, det var mycket uppskattat.

Men man var ju inte riktigt nöjd med detta när man hade en vänster sida kvar som var helt orörd, så jag la mig på den sidan i en rondell när det var ca 1mil kvar och justerade en pedal. Detta märkte nog inte så många för det var bara jag och Robban kvar som tur va. Det var diesel på vägen som blev såphal i regnet, så där var det inte mycket att göra. Rundan blev 164km i stället för dom utlovade 150km, så det blev lite extra valuta för anmälningsavgiften :)

I morgon kommer förhoppningsvis ett nytt styre etc. som Tony W på CycleComponents har löst grymt snabbt och smidigt, TACK. 

Som tur är har jag en liten rackare här hemma som sköter själva mekandet, så det är bara att luta sig tillbaka i soffan och njuta:).




//Marcus Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar