måndag 30 maj 2011

Ungdomströjan?

Fredag eftermiddag och äntligen slut på arbetsveckan, ledig från träning så lite kvalitetstid med familjen väntar. Har bestämt mig för att ta svängen om bolaget för att införskaffa lite vin inför helgen. Denna gång faller valet på ett lådvin… kommer inte ihåg namnet på vinet men när jag knallar fram emot kassan och infinner mig i kön så lyckas mina tankar försvinna bort ett slag. Tankar som ligger några timmar framåt påminner mig om känslan när man slår sig ner i soffan och får känna hur vinet skvalar ner i glaset med fullt tryck från boxen när den är alldeles nyöppnad. Det finns dock en likhet mellan boxen och mina ben… när trycket börjar avta i boxen så händer precis samma sak i mina ben! Så idag har jag bestämt att det skall vara bra tryck kvar i boxen när den ställs undan för kvällen. Jag drar några djupa andetag av ren avslappning där i kön och utan att tänka på det har jag redan ställt upp vinet på rullbandet i kassan och plockat upp VISA-kortet när jag hör kassörskan långt borta ”legitimation tack”. Vilket uppvaknande… legget är ju inte riktigt lika slitet som VISA-kortet direkt. Med glädje åker körkortet fram och kassörskan som är i 55-års åldern ler lika mycket som jag! Juniorserien nästa! Kanske skulle kunna göra resultat där? Men snabbt minns jag City Criterium, GP-loppet inne i stan förra året där en viss Fåglum Junior körde av samtliga i seniorklungan ensam!
Dagen efter körde jag och Robban en härlig runda i frisk vind som sedan även fick besök av duggregn, regn och ösregn! Efter att ha låtit cykeln stå hela förra veckan har jag fått lite fart på kroppen igen och sakta känns det som det går åt rätt håll. Och lådvinet… det tappade så smått trycket under lördagskvällen!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar