måndag 23 maj 2011

Tuff KinneKulle helg!

Jag och bror bästämde oss sent om vi skulle köra cyclassicloppet eller inte, men efter lite övertalning blev jag övertalad som inte hör till vanligheterna att vi skulle köra båda dagarna.
Cyclassicen var ett lopp som var ca 13mil. De va ett såkallat elitmotionslopp med både elit & seniorcyklister. Där körde vi på ganska bra både jag och pär, jag blev 10a och pär var tyvärr inblandat i en krasch i sista kurvorna inne i götene centrum. Men nöjda med loppet var vi båda två ändå!




Kinnekulleloppet var en tuff tävling där man skulle klättra upp för kinnekullebacken 7ggr. Garanterat en av de tuffaste banan i sverige. Vi ställde upp med 4 cyklister för dagen. Jag , Marcus L, Porath och Pär.
Marcus gick iväg tidigt i loppet och var själv i flera varv. Mycket starkt.  Med ett varv kvar så var det nästan helt återsamlat igen efter att det varit en lång utbrytning så nära som på två stycken som lyckades hålla hela vägen in i mål. Pär och några cyklister till var återigen inblandad i en krasch där det gick sönder några ramar.
Sista gången kördes det ganska hårt uppför backen och jag kom in på en sjätteplats som jag efter målgången inte var helt nöjd med men efter man smält det lite så känns det bättre.

Resultat:



Här är vad fotografen och supportern har fått ihop under helgen.

Foton Angelica Gustafsson




// ulf bäcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar