tisdag 8 mars 2011

Då var det dags!

Helgen har passerat och träningen har löpt på bra. I lördags fick jag och Marcus sällskap från Värmlands djupa skogar när Tony var på besök. Vi tog oss från Klädesholmen ut mot Rönnäng och sedan raka spåret mot Orust. Det var en hel del vind, men med två diesellok så var det ganska enkelt att agera vagn... Ska erkänna att det inte blev så blåsigt om min snok den här turen! Totalt fick vi ihop dryga 9 mil och nu åker snart dubbdäcken av.

Måndag och tisdag var det tillbaka i mitt träningsrum med hårda korta intervaller. Små framsteg från förra veckan har faktiskt kommit, antar att det mest är för att man vant kroppen och mentalt vet vad som ska hända när man klipper på. Pulsen rusar från ca 65% upp till 95-96 % när det är som hårdast på knappa 2 minuter. 30 sekundrarna bjuder inte på lika hög puls men mjölksyra dubbelt upp. Har ni inte testat så prova!


Så till det viktigaste av allt så här när våren närmar sig. Efter att ha spanat in Tonys ben i duschen i lördags och snackat med Pär idag så bestämde jag mig. I år ska jag inte åka till värmen med ludna ben, i år ska jag inte sitta en timme i ett badkar med slöa rakblad i Spanien med Marcus garv i örat och skära benen blodiga precis innan jag ska ut på hojen. Nej i år ska det vara fixat i god tid. Så idag inhandlades vårens första cykelprylar, en hårtrimmer och 5 nya Mach 3 rakblad! De vita benen lyser nu typiskt vintersvenskt, det är så man får lust att lägga sig i solariet med stassen på för att få fram lite ränder och bruna ben.
Får väl köra lite brun utan sol innan spinningpasset för våra medlemmar på lördag, nu är det ingen vacker syn!

Ha det gott
/Johan

1 kommentar:

  1. Vad tycker du om Gillette Mach3? Har bara kört Gillette Fusion tidigare, men mach3 är ju lite billigare.. Funtar på att testa dessa istället!

    SvaraRadera