söndag 20 mars 2011

Premieren gjord

Jag och Marcus träffades som vanligt ca kvart i sju på fredagsmorgonen för att köra spinning. Så blev det i fredags med, men direkt efter spinningen styrdes en av företagets större servicebilar mot Karlstad för att hämta våra nya missiler! Allt var packat och klart uppmärkt i kartonger när vi entrade Cyclecomponents lokaler. Varenda pryl var med. Imponerande!

Så på lördagen var man som ett barn på Julaftonsmorgon, skillnaden var bara att jag inte behövde vänta till kvällen för att öppna alla paket! Ny Garmin 800, ny Rudy hjälm, nya Rudy brillor etc etc. Klarvaken 06.45 smet jag upp och smög ut i garaget och började snickra ihop alla prylar. Nogrant plockades cykeln ihop grej för grej monterades och kl 13.30 var det dags. Solen stod högt på himlen och varmt för årstiden var det med så det blev inga vinterkläder idag. Dags att testa de nya no-rain arm- och benvärmarna från Sportful. Ni som inte inhandlat dessa prylar... gör det! Det funkar långt över förväntan, fruktansvärt fina grejer. Samma gäller de nya brillorna från Rudy med den klara photochromatiska linsen. Man märker aldrig att man har brillorna på sig oavsett vilket ljus det är.

Så till cykeln, man är ju lite feg när det gäller att kapa saker, man vill ju vara säker på det man gör. Vill inte kapa för kort utan hellre en gång för mycket! Så tyvärr så var sadeln ca 8-9 mm för hög och styret ca 15 mm för högt, så sittställningen var inte den bästa, men den kändes både lätt och kvick. Jäkligt kul med wattmätaren som funkade klockrent direkt tillsammans med min in 500 Edge. Det bet lite väl mycket i vaderna pga sadelhöjden, men nu är det åtgärdat, kapade ner ytterliggare 9 mm idag likaså styret som åkte ner 17 mm.  Igår fick jag ihop 9 mil och jag måste säga att det var ovant med Sram växlarna... i 15 minuter. Man vänjer sig fort, däremot så får jag justera in framväxeln lite bättre, är inte helt nöjd ännu. Hur som helst så är jag än så länge mycket nöjd med hojen, den känns grymt styv när man ställer sig upp och trycker på!

Igår körde jag på Fulcrum Zero, idag satte jag på de nya Reynolds Sixtsix, mest för invägning av tävlingshojen. Den väger in på 6,7 kg med högprofil och Quark effektmätning i veven, inte illa! Jag och cykeln vägde idag in en liten bit under 80 kg! Utseendet då? Bedöm själva, jag tycker den ser rå ut.


Ciao
Johan

2 kommentarer:

  1. Kul att äntligen se cykeln! Den ser verkligen rå ut. Kanske skulle den heta LightSpeed istället?? /Martin

    SvaraRadera