onsdag 2 mars 2011

Kort & hårt

Mars står det i kalendern igen och säsongen närmar sig allt fortare. Träningen har ksatats om ifrån långa plågsamma intervaller till brutala kortare till utmattning! Nog för att en tjugominuters intervall kan kännas hård och lång, men rent fysikt är det en njutning emot att köra mellan 1-2 minuter på absoluta max. Tyvärr så hade jag inga ben som kunde svara upp till övriga kroppen i måndags när jag skulle pressa mig till utmattning, visst blev jag fullständigt utmattad men benen satte stopp före hjärtat. Det är inte speciellt vanligt för mig, normalt sett brukar det vara tvärt om.
Gårdagens 30-sekundrare var inte heller nån njutning. De första 15 sekundrarna går lekande lätt medans de resterande 15 känns som 2 minuter. 5 st kördes med lång vila emellan, 3-5 minuter. Med pumpande ben och tom mage klev jag av cykeln utmattad efter bara 45 minuter!
Idag väntar en och en halv timma till filmen "Local Hero" följt av benstyrka! Jag kan bara gissa hur benen kommer att kännas imorgon!

Så här såg det ut precis efter sista trettiosekundaren igår!


/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar