lördag 19 februari 2011

Då var det gjort!

Fy fan, att hoppa upp på testcykeln och veta att man ska slita i 3 timmar i samma omgivning är mentalt jobbigt. Första halvan gick ändå rätt ok, körde till träningsfilmen "Local Hero" (kan inte förlika mig med titeln tyvärr) och gick ut rätt hårt. Jag var rejält sliten i benen efter torsdagens riktigt tuffa styrkepass och det fick jag sota lite för idag. Den absolut jobbigaste biten var de 35 minuterna efter filmen som gnetades igenom på "sweetspot" 90-100 kadens, fruktansvärt enformigt och rent ut sagt tråkigt. Man blundar i fem minuter, öppnar sakta ögonen, sneglar försiktigt på klockan... så har det bara gått en och en halv minut, blundar igen och blir lika förvånad varje gång. Det är något man aldrig upplever när man är ute!
Sista timman avverkades till ytterliggare en film, "Fightclub", det blev fight i ungefär 45 minuter sen var det färdigt för mig. Då var det slutattackerat och färdigklättrat. Då var benen helt slut, jag slet för att hålla uppe kadensen över 90 och bara det var hårt nog. 5 minuters nedvarvning och de 3 plågsamma timmarna var över. Det blev faktiskt 10 bonusminuter!

När jag väl kom ut i solljuset efter träningen visade termometern endast -6 och vindstilla till råga på allt. Det var inte utan att man grämde sig en aning att man inte väntat lite och kört ute istället.
Det var sjätte träningsdagen i rad och imorgon är det bara skön vila som gäller, inget annat.

/Johan

3 kommentarer:

  1. Bra krigat hårding/// ub

    SvaraRadera
  2. Jag är ju inte lika hård som du Johan, tre timmar på monarken hittar jag inte motivation för i dagsläget. Lika svinigt kallt i Mellerud som hos dig (minst) men jag klämmde passet ute i stället. Körde samma runda som när ni var uppe men det skall erkännas att jag genade lite på ett ställe och kapade en dryg mil. Dagens tipps för att klara fossingarna, lånade frugans gamla stödstrumpor som hon hade när hon var gravid och var för fasen svettig om fötterna när jag kom hem! Sjukt men det verkar funka för mig, testa gärna och återkom med resultatet.

    //Porath

    SvaraRadera
  3. Hård... Jag vek ju ner mig för några minusgrader!

    SvaraRadera