måndag 21 februari 2011

Statusen i Dalsland

Som tidigare utlovat kommer här en rapport från Mellerud där veckans första pass är avklarat, de härliga 4órna. Träningen förra veckan blev ju lite lidande av sviterna från spinningen som satte sina spår men nu är jag återställd och det känndes bra att gå på för fullt igen.

Måndag innebär för min del intervaller på 4min med lika lång vila emellan, värmer upp så länge psyket orkar härda ut vilken brukar innebära knappt 20min och sedan bränner jag av sex intervaller. Nedvarvning även det ca 20min och så är jag nöjd för dagen.

Siffernörd som jag är kan jag inte köra på annat än jämna halvkilon eftersom pendelergometern saknar markeringar däremellan och jag blir tokig om jag inte vet om belastningen är 4,2 eller 4,3Kp utan jag får kompensera med kadensen i stället.

Lite fakta då, belastningen var 4,5kp och snittkadensen 91rpm på de sex intervallerna vilket ger en effekt av 409w.

2 kommentarer:

  1. Starkt!! Jag skulle vilja se ditt garage, du verkar ha mkt gött där!
    / ub

    SvaraRadera
  2. Du ser plågad ut, är det vetskapen om att du kommer bli grillad och lämnad på brudfjället som syns?

    /Det räcker inte långt med 409w :-)!

    SvaraRadera